11 Ağustos 2013 Pazar

Söyleyemediklerimi İşitin Lütfen

109. Gün (Söyleyemediklerimi İşitin Lütfen)

Bana aldanmayın!

Yüzüm bir maskedir,
Sizi aldatmasın.
Binlerce maskem var.
Çıkarmaya korktuğum.
Ve hiç biri ben değilim...
Olmadığımı göstermek
İkinci doğam oldu.
'kendinden emin biri' dersiniz,
sanki güllük gülistanlık
benim için herşey...
adım güven belirtir.
Ve,
Oyunumun adı
Ağırbaşlılıktır.
İçimde ve dışımda denizler sakin,
Her şeyin kumandanı ben...
Fakat, inanmayın bana,
Lütfen!..
Her şey dışta düzgün ve cilalı,
Hiç yıpranmayan, her zaman saklayan
O maske!..
Altta ne güven, ne de rahatlık...
Altta,
Karışıklık, korku ve yalnızlık içinde bocalayan
Gerçek ben!..
Ama saklarım bu gerçeği savunuculukla
Kimsenin bilmesini istemem
Zayıf taraflarımı düşündükçe,
Titrer ve sararırım...
Ve başkaları görürse iç dünyamı...
Gerçek beni ve yalnızlığımı!
İşte, maskelerimi onun için takarım...
Onun için, arkalarına saklanacak maskelerim var.
Onlar, gösterişle kullanabileceğim
Parlatılmış yüzlerim.
Bana,
'sen değerlisin' diyecek,
'maskesizken daha bir insansın'
'daha bir bendensin'
'daha yakın, daha bir dostsun'
diyecek bir bakışa
muhtacım...
benim yanıma sokulman kolay olmayacaktır!..
uyarırım seni dost!..
uzun yıllar kendini yetersiz hissetmiş ben,
sana kendini kolayca açmayacaktır...
bütün gücümle tutunacağım maskelerime
ne kadar sokulursan yakınıma
o denli şiddetli geri iteceğim seni...
kim olduğumu merak ediyor musun?
Hiç merak etme...
Ben çevrendeki
Her erkek ve kadınım...
Maske takan her insanım.

Kaynak: İnsan İnsana

Doğan Cüceloğlu


Renk Kodu: C: 22 M: 0 Y: 100 K: 38




4 yorum:

  1. harikaydı nede güzel anlatmış biz insanları çoğumuz en safımız doğalımız bile belli bir zamandan sonra maske takmak zorunda kalıyoruz hayat insanı resmen mecbur kılıyor.aynı bende olduğu gibi ben hep saftım hep temiz düşünürdüm ama çok da üzüldüğüm zamanlar oldu sonra baktım ki sadece gülümsemek lazım mış ağır başlı olup gülmek geçmek gerekiyormuş belki de maske lazımmış dedim kendi kendime ve ogün bugündür olması gerektiği insanlara maskemle giderim ki böyle olmasa zaten hayatta kimsem olmaz eşimi de kaybederim herkesi kaybederim çünkü maskemle olduğum sürece kimse bilmeyecek aslında onlardan ne kadar çok nefret ettiğimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkilendim yazdıklarınızdan... Nacizane kendi fikrimi sunmak istiyorum. Ben de hiç maske takmam. neysem onun gibi davranırım. Maske taktığımda kalacak insanlar gerçekten beni sevenler değilmiş diye düşünürüm. Bu yüzden kızarsam kızdığımı seversem de sevdiğimi hatta nefret ediyorsam da ya o insanı hayatıma alamayacağımı söylerim. Ben beni ben olduğum için seven insanları alıyorum hayatıma... Farklı davrandığım için kalanlar ise zaten hayatımda olmaması gerekenlerdir diye düşünüyorum. Onlar içinde bir kere gelip geçtiğim hayatımda çaba sarf etmek zorunda kalmıyorum. Olmasalar da olur zaten diye düşünüyorum....Tabi bütün bunlar benim kendi hayata bakışımdır. Kimsenin içinde bulunduğu durumları sorgulamak benim haddime düşmez...

      Sil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...