20 Temmuz 2013 Cumartesi

Yine Denizlere Dönmeliyim...

87. Gün (Yine Denizlere Dönmeliyim...)

Bu şiiri Uzaklar belgeselinde dinlemiştim. Her okuduğumda etkilendiğimi söyleyebilirim. Videosunu çok aradım ama bir türlü bulamadım. Seyir halindeki bir tekneden güneşin batışı eşliğinde muhteşem bir ses tarafından seslendiriliyordu. Keşke yeniden dinleyebilsem…




Deniz Humması

Yine denizlere dönmeliyim
Issız denize, semaya;
Bütün istediğim bir gemi
Ve yolunu gösteren bir yıldız...
Çark vursun, rüzgâr söylesin,
Beyaz yelkenler çarpsın havaya...
Ve denizde sisli bir fecir,
Bir fecir istediğim...

Yine denizlere dönmeliyim,
Dalgaların çarpışına
Öyle hoyrat, öyle saf bir çağrış ki karşı durulmaz
Bütün istediğim rüzgârlı bir günde bulutların yarışı
Savrulan köpükler, serpintiler,
Martıların haykırışı...

Yine denizlere dönmeliyim serserilik hayatına
Martılarla, balinalarla, o keskin rüzgârlı yollara...

Bütün istediğim, yolculuğun sonunda bıkıncaya kadar uyumak,
Rüya görmek
Ve bir gemici masalı dinlemek...

John Masefield

(Çeviri: Melih Cevdet Anday)

Renk Kodu: C: 30 M: 48 Y: 62 K: 0

Geçen gün çıktığım deniz yolculuğundaki kendi çektiğim fotoğrafı paylaşıyorum sizlerle...

3 yorum:

  1. Uzaklar'ı izlemiştim ben de,çok güzeldi.
    Fotoğraf harika...bayıldım..
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir belgeseldi...

    YanıtlaSil
  3. Bende o videoyo çok radım ve buldum buyrun linki https://www.youtube.com/watch?v=Go0_cvKZ-sg

    YanıtlaSil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...