11 Temmuz 2013 Perşembe

Bosna O Gün Yalnızdı...

Blogumu okuyan dostlarım bilirler. Benim yüreğimde Bosna Savaşı'na ait acılar başka türlü yer etmiştir. Bu yüzden 78. gün yazımda öncelikle mutlaka Bosna'ya yer vermeliyim diye düşündüm. 

Bu blogun 1. gün yazısında şöyle yazmışım

"Bu arada tam bunları yazarken Bosna Savaşını anlatan bir program başladı. Yazmaya bir süre ara verdim ve geri dönüp yeniden yazıyorum. Bosna Savaşı ile ilgili hemen her şey bana acı veriyor. Okuduklarım, izlediklerim, dinlediklerim. Ben o zamanlar lise öğrencisiydim. Bosna ‘da yaşanan katliamlara karşı bir mitinge katılmıştım. Hayatımda ilk defa katledilen insanlar için bağırıyordum. “Yalnız değilsin Bosna” diye; ama yıllar sonra olayların iç yüzünü okuduğumda anladım ki ben ne kadar bağırırsam bağırayım Bosna o gün yalnızdı. O gün bugündür Bosna denince kalbimde akan sular durur. Öldürülen, tecavüze uğrayan, işkence gören onlarca insanın acısını hala yüreğimde yaşıyorum. Savaş altında olan tüm insanlar gibi…"

Bugün yüreğimin başka türlü kanadığı bir gün. Bugün Srebrenitsa Katliamı'nın üzerinden tam 18 yılın geçtiği gün... Katledilen onlarca insanın acısı hala yüreğimdedir. Dünya'daki tüm savaşlarda katledilen insanları bugün bir kez daha saygıyla anıyorum... 

Şunu da eklemeden geçmek istemiyorum. Bosna benim yüreğimde başka kanar... 







6 yorum:

  1. ateş düştügü yeri yakıyor herzaman . bosna ve diğerleri. en kötüsü elindengelen bi şey olmamak. bunları yapanlar birgün gelecek ve hakettiğini alacak. bunları yapanların yarınına kalır ama YANINA KALMAZ

    YanıtlaSil
  2. Orada yaşananları en iyi anlamamı sağlayan cümledir.Evet,Bosna yalnızdı..
    Tüm dünyanın gözü önünde,vicdansızlıklarını,ahlaksızlıklarını,vs,vs,insanlıktan nasipsiz insanların,(ki bunlara gelişmiş diye saydığımız o Avrupa ülkeleride dahil.)Bir masa etrafında toplanarak Bosna'yı sofralarına getirdikleri günler,herkes,herşey lâl olmuştu.Dünya sesizliğe bürünmüştü adeta...Bosna yalnızdı.

    YanıtlaSil
  3. Acı bir zaman dilimi.Dünyanın,Yahudi soykırımına dahi sessiz kalmadığı bir zamanda Srebrenitsa katliamına göz yumdular.!

    YanıtlaSil
  4. Bir kitapta okumuştum. Avrupalılık tanımı içinde Boşnaklara yer olmadığı için katledildiler yazıyordu. Acı çok ama çok acı veriyor...

    YanıtlaSil
  5. EN BÜYÜK HÜZNÜM
    yalnızdı da
    biz neredeydik
    bizde mi

    .......KÖRDÜK.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kör değildik sadece çaresizdik. Yetişemedik... Yüreğimizde ki yangınla kala kaldık...

      Sil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...