27 Mayıs 2013 Pazartesi

Türk Kahvesi

33. Gün (Türk Kahvesi)

İşten yorgun geliyorsun ve güzel bir fincan Türk kahvesi içiyorsun. Bütün yorgunluğunu alıyor. Neyse biz konumuza dönelim. Bugün Türk kahvesi konusunda araştırma yaparken ilginç bir siteye rastladım. Tabi araştırmacı kimliğim hemen sayfayı taradı ve çok memnun kaldı. Dedim bu siteyi mutlaka tanıtmalıyım. Siteden bazı alıntılar yapacağım.




7 ADIMDA MÜKEMMEL TÜRK KAHVESİ KILAVUZU

1. Taze kavrulmuş, pudra inceliğinde çekilmiş Türk Kahvesi çekirdeklerini kullanın,

2. Her porsiyon için bir tepeleme tatlı kaşığı (7-8 gr.) kahveyi, boş ve kuru olan cezvenin içine koyun. Not: Kahvenin köpüğünün ideal kıvamda olması ve kahvenin yeterince kabarabilmesi için porsiyon miktarına uygun boyutta cezve kullanın.

3. Arzu edilen miktarda şeker ilave edin. Aşağıdaki ölçüleri kullanın.

Sade – Hiç şeker eklemeyin
Az şekerli – 1 küp (2-3 gr.) şeker
Orta şekerli – 1.5 küp (3-4.5 gr.) şeker
Tatlı / şekerli – 2 küp (4-6 gr.) şeker

4. Her porsiyon için bir kahve fincanını oda sıcaklığında su ile doldurun ve cezveye ilave edin.

5. Cezveyi ateşin üzerine yerleştirmeden önce malzemeyi iyice karıştırın (Ateşin üzerine yerleştirdikten sonra kesinlikle karıştırmayın).

6. Cezveyi düşük ayarda olan ateşin üzerine yerleştirin (ortalama 3 dakikaya denk gelecek şekilde pişirin).

7. Eşit köpük dağılımı için;

  • İlk kabarma (yaklaşık 80 derece) : Kahve köpürmeye başlayacaktır. Köpük cezveden taşmadan önce cezveyi ateşten kaldırın ve köpüğü eşit şekilde kahve fincanlarına dökün. Sonra cezveyi tekrar ateşin üzerine yerleştirin.
  • İkinci kabarma (yaklaşık 90 derece): Köpük tekrar yükselecektir. Kahve taşmadan önce cezveyi ateşten kaldırın. Bir kaç saniye kahvenin dinlenmesine izin verin. (Tercih ederseniz bu aşamayı tekrarlayabilirsiniz fakat kahveyi kaynatmamaya özen gösterin, aksi takdirde kahve acı ve sulu olacaktır
  • İlk kabarmada olduğu gibi diğer kabarmalarda köpüğü fincanlara eşit olarak paylaştırın, böylece bütün fincanlarda eşit miktarda kahve bulunacaktır. Servise çıkacak kahvelerin yanında bir bardak su ikram edin.


Gelelim bu sitenin kime ait olduğuna. Site “Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği”ne ait... 
Web adresini ekliyorum.  Mutlaka ziyaret etmelisiniz.

Türk Kahvesi ile ilgili çok güzel bilgilere ulaşabilirsiniz. Kahvemizi tanıtmak için yaptıkları çalışmalar son derece takdir edici. Ben buradan derneği ait yayınları paylaşmak istiyorum. Projeler kısmını mutlaka incelemelisiniz… Sitede ki bu cümleyi ise çok beğendim.

“ BU TOPRAKLARDA 600 YILDIR TÜRK KAHVESİ İÇİLİR.”

Bu arada bakarsınız dostlar bir gün Bodrum’da bir araya gelir. Güzel bir Türk kahvesi eşliğinde sohbet ederiz…


RENK KODU: C: 5 M:46 Y:100 K: 21



Derneğin Yayınları

10 yorum:

  1. Türk kahvesi olur da hiç kaçırır mıyım :) Çok güzel bir paylaşım, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.:)) Kültürel değerlerimize sahip çıkmak en temel görevlerimizden biri olmalıdır diye düşünüyorum...

      Sil
  2. Güzel bilgiler..Bayılırım Türk Kahvesine , her gün mutlaka içiyorum. Yemekten sonra ise hazımsızlığa iyi geliyor ayrıca bence bağırsakları çalıştırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sık olmamakla birlikte arkadaşlarımla sohbet eşliğinde içmeye özen gösteriyorum. İşte o zaman tam kahve keyfi oluyor. Mutlaka her gün bir tane içilmesi gerekiyormuş...

      Sil
  3. ülserimi azdırmasa her gün içeceğim :)kahveyi aynen yazdığı gibi canım babamdan öğrendim yapmayı.birde mangalda yapıldığında enfes oluyor.her seferinde değirmende çekerdim kahveyi öncesinde.hele o yayılan koku.şuan yazarken bile sanki kokuyu aldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet müthiş güzel kokuyor...Ve insanı mutlu ediyor...

      Sil
  4. Türk kahvesi dendimi akan sular durur, çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne de olsa öz kültürümüzün en önemli içeceğidir.

      Sil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...