12 Mayıs 2013 Pazar

Anime: Japon Çizgi Film Sanatı


18. Gün (Anime: Japon Çizgi Film Sanatı)

Japon kültürüne olan ilgim Japonlara ait sanatları incelememe neden olmuştur. Animeler de bunların içinde en dikkat çekeni olmuştur.  İlerleyen zamanlarda sizlere ilgilendiğim diğer Japon kültürüne ait öğeleri tanıtacağım.
Çocukluğunuzdan hatırlarsınız belki kocaman gözlü, ağladıklarında gözyaşları şelale gibi akan konulu bu çizgi filmleri. Çocukken bayılırdım bu tip çizgi filmlere. Yaşım büyüdüğünde bu tip çizgi filmleri araştırmaya başladım ve karşıma animeler çıktı. 

Anime animasyon veya çizgi film anlamına gelen Fransızca kökenli, Japonca bir kelimedir. Manga ise Japonca çizgi roman sanatıdır. Anime bu mangaların sinemaya ya da televizyona uyarlanmış halidir.
Animelerin en önemli özelliği her yaştan insana göre hazırlanmış olmasıdır. Öyle ki Japonya’da televizyonlarda en çok izlenen saatlerde yayınlanmaktadır. Birçok konuda anime yapılmaktadır. Aşk, korku, fantastik, doğaüstü güçler, romantik vb…

Bugün size iki animeden bahsedeceğim. Bunlardan biri uzun metrajlı bir film ki blogumda afişi vardır. Diğeri ise bir dizi film şeklinde olan ve 47 bölümden oluşan animedir.

5 CENTİMETERS PER SECOND ( SANİYEDE 5 SANTİMETRE)

Bu okul arkadaşı iki gençten birinin başka bir kente taşınması ile aralarına mesafeler girmesini konu alır. Uzun zaman birbirlerini göremezler ama mektuplaşırlar. Birbirlerine verdikleri söz ise bir gün buluşup birlikte kiraz ağaçlarının yapraklarını seyredecek olmalarıdır. 3 bölümden oluşan çok ama çok güzel çizimleri olan anlamlı bir animedir. Hele öyle bir sahne vardır ki aşk ancak bu kadar güzel anlatılır. Şimdi size seyredebileceğiniz web adresini veriyorum Mutlaka izleyin derim.



NANA

47 bölümden oluşan anime dizisidir. Nana adında bir kızın Tokyo’ya giderek sanat eğitimi almasını konu eden ve Tokyo’da yaşadıklarını anlatan çok güzel bir animedir. Tüm bölümlerini merakla izlediğim bir anime dizisidir. Çizimlerinin güzelliğinin yanı sıra özellikle karakterlerini çok beğendim. Size izleyebileceğiniz web adresini veriyorum.


Anime izlemeyi çok seviyorum çünkü gerçektende insana ait öyle güzel noktalara dokunuyor ki. Anime sanatı dünya çapında büyük başarılara imza atmıştır. Anime festivalleri düzenlenir ve her yıl dünyada birçok insanın ilgisini çekmeye devam etmektedir. Ben animeleri http://www.turkanime.tv/ adlı bir siteden izliyorum. Bu site çok sistemli çalışıyor ve birçok animeyi izlemenizi sağlıyor. İnşallah sizde bu Japon sanatını seversiniz.

RENK KODU: C: 3 M: 61 Y:41 K: 0


2 yorum:

  1. şu animeleri tanıtırken en basta ki sarılmış çift fotoğrafının bi film veya dizisi var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef ki hangi dizi de izlediğimi bulamadım...

      Sil

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...