16 Mayıs 2013 Perşembe

Bir Yemek Programından Notlar :)


22. Gün ( Bir Yemek Programından Notlar :) 

Yemek programları izlemeyi çok seviyorum. Özellikle hele birde işten delicesine yorgun geliyorsam mutlaka izliyorum. İnanın bana insanın kafası dinleniyor. Bugün bir tane izledim ve gülmekten öldüm.

Bir  yerli yemek programıydı. Kendilerini davet eden şehirlere giden ve yöresel yemeklerin yapıldığı bir program... İnanın bana bayılıyorum. Bir de güzel sohbet ediyorlar ki. İnsanın sevdikleri için yemek yapası geliyor. Neyse bugün gittikleri bayanın üç tane evladı varmış. Ev sahibi yani yemeği yapan bayan şunu söylüyor. “ Eskiden durmadan hamur işi yapardım. Baktım ki ailecek genişliyoruz. Ben de artık hafif, sağlıklı yemekler yapıyorum. Neyse cidden sağlıklı yemekler yapmaya başladılar buraya kadar her şey çok hoş… Sıra geldi tatlı yapmaya. Cevizli tatlı yapacaklar. Hanım bir kaseye unu, sirkeyi ve sütü koydu. Sunucu dedi ki “Cidden sağlıklı bir tatlı. Bakın hiç yağ koymadınız.” Evin hanımı hemen ekledi. “ Evet hiç yağ yok. Oldukça sağlıklı…

Hamurlar incecik açıldı. İçi tarçınlı cevizle dolduruldu. Oklavaya sarıldı. Oklavadan çıkarıldı. İki parmak kalınlığında kesildi. Tepsiye dizildi. Sağlıklı olsun diye fırında da pişiriyor diye bir de açıklama eklendi. Buraya kadar ben de yapayım bunu baksana hiç yağ yok dedim hatta kendi kendime. Neyse olay burada koptu. ( Bu arada unu hesaba katmıyorum tabi ki.) Hanım dedi ki sunucuya “Şimdi eklemek için şuradaki yağları ocakta eritir misin?” Sunucu abartmıyorum iki kalıp (250 gr dediği için yazıyorum) yağı (tereyağdı erittiği sağlıklıdır ama hiç yağ yok değildir yine de)bir güzel eritti. Tepsideki tatlının üzerine döktü.

Ya daha biraz önce hiç yağ yok diye övünmüyor muydu bu insanlar? Sonra tatlı pişti fırında. Çıkarıldığı an bir de üzerine soğutulmuş 2 bardak şekerle hazırlanmış şerbeti döktü.
Dedim Allah’ım bunlar neyin kafasını yaşıyor. Bu tanımda bugün dilime dolandı ondan bunu yazıyorum. Ayrıca o an dilimden de bu döküldü.

Şimdi bakıyorum da çevreme, televizyonlarda ki programlara olay bu. Kendimizi kandırmakla başlıyoruz her işe… Ekran başında oturup bu şekilde kandırıldığımız onlarca program var. Bu küçük bir örneği sadece… Hepimizi neden akılsız yerine koyuyorlar? İçine koyulmayan yağı üzerine dökünce başka bir şey zanneden bir millet mi var karşılarında?

Neyse bugün de biraz gülelim gülerken düşünelim istedim. Şimdi size bu tatlının resmi sitelerinde yayınlanan tarifini veriyorum. Yağsız diye övünülen ama içine 250 gr yağa benzer bir şey dökülen sağlıklı tatlınınJ

CEVİZLİ TATLI
Malzemeler:
3 su bardağı ceviz
1 ½ su bardağı süt
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1 tatlı kaşığı tarçın
250 gr tereyağı
Aldığı kadar un
Şerbeti için;
2 bardak şeker
2 bardak su
5 damla limon suyu


Yapılışı:  Hamuru için; unun üzerine 1 yemek kaşığı elma sirkesi ve 1 tutam tuz dökülür. Yaklaşık 1 buçuk su bardağı sütle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur. Cevizler dövülür ve 1 tatlı kaşığı tarçınla karıştırılır. Hamur limon büyüklüğünde bezelere ayrılır. İlk beze un serpilerek incecik açılır, dövülmüş cevizle kaplanır. Oklavaya sarılarak büzülür ve 2 parmak genişliğinde kesilir. Cevizli kısımlar yukarıya bakacak şekilde fırın tepsisine dizilir. Kalan bezeler de aynı şekilde açılıp, cevizle kaplanır. Oklavada büzülüp kesilir ve tepsiye alınır. Şerbeti için; 2 bardak şeker, 2 bardak suyla kaynatılır. 4-5 damla limon suyu sıkılıp ocaktan alınır. 250 gr tereyağı eritilir ve tatlının üzerine dökülür. Tatlı ortalama 180 derecedeki fırında pembeşelene kadar pişirilir. Pişen tatlı yaklaşık 5 dakika dinlendirilir ve üzerine sıcak şerbet dökülür. Cevizli Tatlı servise hazırdır.


RENK KODU: C: 75 M: 0 Y:75 K: 0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...