16 Şubat 2014 Pazar

Kavgayı, Şiiri ve Seni Çok Seviyorum

298. Gün (Kavgayı, Şiiri ve Seni Çok Seviyorum )

Nasıl güzel nasıl anlamlı dizeler bunlar. O kadar güzel bir gözlemle yazılmış ki… Çok ama çok beğeneceksiniz. Bu başka bir yürekle bakmak sevdiğine… Bildiğimizin dışında günümüz bakış açısından oldukça uzak bir bakış açısı. Eskiden sevmeler daha güzelmiş dostlar… Daha yürek dolusu sevdalar yaşanırmış. İnsanlar daha yiğitmiş…Yürekler daha temizmiş. 




“Silahımsın 
başım havalarda gezerim 
en yıkık günlerimde bile 

atımsın 
ölümü çiğnetmedin düşmanıma 
karanlıkta kurşun yağarken üstüme 

karımsın 
dölümü paylaşan tarlamsın benim 
kollarımda uyuttuğum geceler seni 
göğsüne sığındığım geceler senin 
öfkemi bir tabanca gibi denediğim geceler sende 
kulaç atmışçasına Kızılırmak'ta 
yorulup düştüğüm geceler senden 
ve ilk görüyormuşum gibi baktığımda gözlerine 
kızıltı sonbaharlar 
alabulut yazlar 
tren tren yolculuklar 

seni ben 
ekmek paramız olmadığı günlerde de gördüm, yiğittin 
seni ben 
korkunun kara tırnaklı titrek elleri 
bileklerime bir hayalet gibi sarıldığı günlerde de gördüm, yiğittin 
seni ben 
zorlayıp o peygamber köşkünün kapılarını 
hücreme temiz çamaşır ve sigara ve selam 
yolladığın günlerde de gördüm, yiğittin 
bir çift ateş karanfil 
bir dost kitap 
ve bir bardak su gibi beklediğin günler de oldu 
hasta yatağımın başucunda yiğittin 
soframızda kuş sütü balık yumurtası yoksa da 
işçi ellerinin tadı 
aydın gözlerinin balı var 

ne zaman kekik koksa 
gül koksa çamaşırlarım 
elma erik ceviz zeytin portakal 
anam koksa çamaşırlarım 
ucuz çamaşırlarım 
ucuz sabunlarda ellerini anımsarım 

ellerin 
canım karım ellerin 
yaban güllerine mısralara pırnallara değen ellerin ellerin 
canım karım ellerin 
iki taştan bir un eden ellerin 
ve Göller Bölgesi'nin gül bahçelerinden 
gül toplar gibi haziranda şafakta 
çetin kitaplardan bal toplayan ellerin 

canına okumuşlar ekmeğimizin 
zincire yatırmışlar delikanlı günlerimizi 
kan etmişler ellerimizi 
kan etmişler düşlerimizi 
canım gülüm 
kan 
gayrı bize ölüm yok 

kavgayı 
şiiri 
ve seni çok seviyorum 

Hasan Hüseyin


Formun Üstü
Formun Altı
Formun ÜstüFormun AltıRenk Kodu: C: 74 M: 0 Y: 100 K: 25


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...