3 Şubat 2014 Pazartesi

Benim Harflerimi Hangi Rüzgârda Savurdular Şems?



285. Gün (Benim Harflerimi Hangi Rüzgârda Savurdular Şems?)

Sevgili dostlar bu aralar değişik duygular içindeyim. Ruhum durmadan güzel cümleler okuyup içlerinde kaybolmak istiyor. Durmadan dinlenmeden okumak istiyorum. Bu yüzden de okudukça kelimeler anlamlar birikiyor. Biriktikçe aktarmak istiyorum. Bu nedenle durmadan sizlerle paylaşıyorum. Yine Mevlana okuyorum bu aralar… Okurken kelimelere yüklenen anlamlar kalbime saplanıyor. Derin bir soluk alıyorum. Böylece kelimenin bıraktığı anlam kalbimde yer ediyor. Yine içim giderek okudum aşağıda paylaşacaklarımı…  



 Benim gurbetimin adı ne Şems?
 Hâlime bir isim koy!
 Yalnız mıyım? Hasta mıyım? Garip miyim?
 Ben neredeyim? Ben neyim Şems?
 Harf bir manadır, manası kendindedir.
 Benim harflerimi hangi rüzgârda savurdular Şems?
 Nefsine mağlup olamayan, Aşkta galip olur demiştin ya,
 Şimdi söyle:
 Mağlup muyum, Mağdur mu?

******************************

"Ey aşk! Ey Şems!
 Ey benim gece karanlığı çökmüş gönlümde, tan ağartısında sıcak süt nehri gibi akan sen!
 Ey benim karanlık içimde, ışıksız gecelerimde sabah gibi hep doğan sen!
 Sensiz Konya, dayanılmaz. Ey Tebriz'in güzel ve günahsız yüzü! Bilmez misin, gönlüme hükmeden ben değilim ki...
 Bu gönlü fetheden sen, senden mahrum kalan ben...

******************************

"Acık ki!
 Ekmek damağında bir lezzet bıraksın. .

 Özle ki!
 Bulduğunda gerçekten bulmuş olasın. . "


******************************

Suskunluk yaranın kanamasıdır... Suskunluk dününü öldürmenin yasıdır... Suskunluk İnsanım diyenlerin sahteliğine lal kalınmasıdır...

******************************

Pervane değilsen yaklaşma sakın ateşe…
 Can’ı Canan’a teslime hazır değilsen “ben Aşk’ım” deme kimseye…
 Aşk gelmesin seninle dile…
 İncinmesin ne Mecnun ne Leyla ne gül ne de diken seninle...
 Ayağıma diken batacak diyorsan düşme çöle…
 Ah u zar ederim diyorsan çekme gözüne sürme…

Mevlana



Renk Kodu: C:98 M:36 Y: 60 K: 0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...