4 Şubat 2014 Salı

Huzursuzluğun Kitabı



286. (Huzursuzluğun Kitabı)

Bu kitabı internette gezinirken rastlantı sonucu buldum. Muhteşem bir alıntı yapılmıştı. O kadar etkilendim ki hemen kitabı satın aldım. Bir kısmını okudum ve gerçekten çok beğendim. Bu öyle eline alınıp hadi okuyayım ama sadece okuyayım denecek bir kitap değil. Ara ara eline alınıp okunacak sonra ise okuduklarınızı sindireceğiniz bir kitap. Öyle bir sindireceksiniz ki içinizde yer edecek. Üzerine düşüneceksiniz. Düşündükçe daha çok düşüneceksiniz. Kitaptan bazı alıntıları sizlerle paylaşmak istedim. Mutlaka okumanız gerektiğine inanıyorum. Diyorsanız ki ben böyle okuyamam o zaman alın kitaplığınızda dursun. Ara sıra karıştırın. Bu şekilde bile mutlaka bir iki cümle içinize yer edecektir.


 
************************************

Birden yapayalnız kalıyorum dünyada... Manevi bir çatının tepesinde seyrediyorum bütün bunları... Dmdan... Etrafımda havadan başka şey yok… Kendimi o kadar tecrit edilmiş hissediyorum ki, üzerimdeki giysiyle aramdaki boşluğu bile algılıyorum...



Biz aslında insanları sevmeyiz. Sevdiğimiz, bir insan hakkında oluşturduğumuz fikirdir. Kısacası kendi uydurduğumuz bir kavramı -ve sonuç olarak kendimizi sevmekteyizdir.


İnsan, ilginç ya da yararlı ne anlatabilir? Başımıza gelmiş olan şeyler, ya herkesin başına gelmiş ya da yalnızca bizim başımıza gelmiştir; ilk durumda bayatlamıştır, ikinci durumda da bizden başkası anlayamaz onları.


Fernando Pessoa-Huzursuzluğun Kitabı  


Renk Kodu: C:0 M:81 Y: 100 K: 6



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...