20 Ocak 2014 Pazartesi

Dalda

271. (Dalda)

Buradayım: 
Uyurum belki bir gün. 

Belki bitiririm bir gün 
delik deşik kozamı 
dökülüp gitmeden bütün dut yaprakları 
bir gün 
bir güç bulur içimde 
son bir gayretle 
son salgılarımı gezdirir 
deliklerimde tırtılım 
tıkar gediklerimi. 

O zaman 
büzülür, dalarım uykuya - 
eski beni yok edecek 
yeni beni var edecek: 
Bomboş, dopdolu 
seslerden, esintilerden uzak 
içinde gittiğim 
oluştuğum. 

O uyku: 
Bembeyaz. 
Benden önce de uyunmuş 
benden sonra da uyunacak. 
Simsiyah. 
Korkulacak, özlenecek - 
eskileri geride bıraktıracak 
yenileri geri getirecek 
o uyku. 

O uyku: 
Verimsiz, çiçek dolu. 
Grilerden, renklerden uzak 
içinde yittiğim 
oluştuğum - olduğum 
o uyku. 

Uyanışı var mı, olacak mı 
belli olmayan: 
Belki çürüyüp kuruyup içinde 
yiteceğim 
belki kanat takıp içinden 
çıkacağım 
o uyku. 

Herşeyi, herkesi geride bırakabileceğim - 
yalnızca yeni ben, onun yeni gökyüzü 
yeni kanatları, rengarenk 
geniş, gergin. 

Neleri, kimleri bırakıp ilerlediğim - 
neleri, kimleri anımsadığım, özlediğim 
belli olmayan: 
hiç olmadığım, hiç olmayan 
o uyku. 

Hiç olmadı, belki hiç olmayacak 
o renkli güçlü kanatlar 
o hafif esintili uçuş 
o aldırmaz bakış - 
olmadı hiç: 
olmayacak. 

Zaten 
tırtılım da kozam da 
olmadı benim hiç - 
kelebeğim, hiç: 

Ben zaten 
hiç olmadım. 
Hep vardım oysa ki. 

O uyku: 
yok olmam ile var olmam arasındaki 
köprü 
beni en baştan yaratacak 
dürtü - 
hiç olmadı. 

Hep vardım oysa ki: 
Hep arayarak 
dingin seslerden çıkıp gelecek 
bir tınıyı: 
Beni var edecek 
kanat olacak 
açılacak, yayılacak 
acılı olacak 
sevinçli 
bir tını. 

Hep olan 
Hep olacak. 

O tını: 
Uykum boyu beni oluşturacak 
sonra bırakacak varolmayı bana 
uyandıktan sonra: 
Yoktu 
olmayacak. 

Uyuyamadığım 
uyanamadığım 
o uyku: 
olmadı 
yoktu 
olmayacak. 

Oruç ARUOBA

Formun Üstü
Bu şiire de bu güzel fotolar yakışır.

Formun ÜstüFormun AltıRenk Kodu: C: 0 M: 69 Y: 93 K: 59




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...