30 Ocak 2014 Perşembe

Benzer Metropoller


281. (Benzer Metropoller)

Sevgili dostlar bu yazımı İstanbul’dan yazıyorum. Okullar tatil olur olmaz hemen İstanbul’a geldim. Yıllarca yaşadığım bu kendi çok seviyorum. Bunun yanında biz insanların ona yaptığı eziyeti gördükçe çok ama çok üzülüyorum. Çarpık kentleşmenin tüm acımasızlığı gözlerimizin önünde… Açgözlülüğümüzün getirdiği her çirkinlik güzeller güzeli şehrimin her yanını mahvetmiş durumda. Kentleşmeyi beceremediğimiz gün gibi ortada… Metropollerin sorunu aldığı göçlerle ortaya çıkan çarpık kentleşme oluyor. Bana göre en büyük sorun kentin milli kimliğinin büyüme ile ortadan kalkması. Dünyanın her yanında birbirine tıpatıp benzeyen kentler son derece kimliksiz kentlerin ortaya çıkmasına neden oluyor.

Sizlere bazı ülkelerin metropollerini göstereceğim. Karşımıza çıkan görüntü ise hepsinin birbirine benziyor olması.

Metropol kelimesi, Yunanca meter (anne, ana) ve polis (şehir, kent) kelimelerinin birleşiminden oluşan meterpolis kelimesinin kısaltılması ile oluşmuştur ve anakent anlamına gelir.


Renk Kodu: C:49 M: 23 Y: 64 K: 0

BEİJİNG
İSTANBUL
KUALA LUMPUR
MELBOURNE
NEW YORK 
TOKYO
VANCOUVER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...