28 Aralık 2013 Cumartesi

Yedi İklim Dört Köşeyi Dolandım

248. (Yedi İklim Dört Köşeyi Dolandım ) 

Yedi iklim dört köşeyi dolandım 
Meğer dünya her tarafta bir imiş 
Ben dünyayı Al\'Osman\'ın sanırdım 
Meğer dünya yüz sultanlık yer imiş 




İrili ufaklı insan piç oldu 
Onlar doğdu geçinmesi güç oldu 
Altı Arap atı şahbaz niç\'oldu 
Mamur sandım yalan dünya çürümüş 

Okuduğun tutmaz oldu âlimler 
Kalktı da adalet arttı zulümler 
Terlemeden mal kazanan zalimler 
Can verirken soluması zor imiş 

Kulak verdim dört köşeyi dinledim 
Meğer gıybetimi eden çoğ imiş 
Çok yaşayıp mihnet ile ölmeden 
Az yaşayıp dem sürmesi yeğ imiş 

Dadaloğlu\'m der ki sözüm vasiyet 
Benim sözümü dinleyene nasihat 
Besmelesiz kazanılan piç evlat 
O da dünyada ziyankâr imiş. 


DADALOĞLU


Renk Kodu: C: 20 M: 30  Y: 65 K: 47





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...