27 Kasım 2013 Çarşamba

Akşamüstü Bir Kahvede

217. Gün (Akşamüstü Bir Kahvede)

 Akşamüstü bir kahvede 
Bira içtim birkaç bardak 
Gazeteden yoruldukça 
Gelip geçene bakarak 




Kahvenin müşterileri 
İçerdeydi daha fazla 
Camlı terasta idim ben 
Çıkıntı yapan sokağa 

Sevimsiz bir kocakarı 
Torununu azarladı 
Bir köpek geldi içerden 
Camdan dışarıya baktı 

Salınarak geçip gitti 
Genç bir anne çocuğuyla 
Kasketli iki müşteri 
Bir şey konuştu patronla 

Biraz sonra geldi köpek 
Baktı yine aynı yere 
Tıraş edilmiş yüzünde 
Kederle ve ciddiyetle 

Kocakarı torununu 
Azarladı bir kez daha 
Karıştı iki kasketli 
Akşamın ıssızlığına 

Köpek yine gelip baktı 
Camdan ve hep aynı yere 
Yüzünde aynı ciddiyet 
Ve gözlerinde kederle 

Kocakarı içkisini 
Bitirmiş olmalıydı ki 
Çıkıp gitti torunuyla 
Biri bir kahve söyledi 

Az önceki anne çocuk 
Döndüler elde ekmekle 
Köpek yine gelip baktı 
Camdan ve hep aynı yere 

Bakıyor birkaç saniye 
İçeriye dönüyor ve 
Geliyordu çok geçmeden 
Bakmak için aynı yere 

Koyulaşırken gitgide 
Usul ve yumuşak akşam 
Eğildim ben de yavaşça 
Baktım köpeğin ardından 

Uzuyordu bomboş sokak 
Gelip giden azalmıştı 
Parketmiş birkaç araba 
Ve akşamın ıssızlığı 

Eğilip bir daha baktım 
Belirgin hiçbir şey yoktu 
Köpek ise arada bir 
Gelip bakıp dönüyordu 

Ben de bu notları aldım 
Bir şiir yazarım diye 
Yaşamın anlamsızlığı 
Ve ciddiyeti üstüne

ATAOL BEHRAMOĞLU

Renk Kodu: C: 59 M: 0  Y: 62 K: 0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...