20 Ağustos 2013 Salı

Hangisiyim Ben?

118. Gün (Hangisiyim Ben?)


Başka dillendirir yüreğindekileri Mevlana. Bizim içimizden geçen ama nasıl ifade edebileceğimizi bilmediğimiz duygulara tercüman olur. Öyle bir anlatır ki okurken yerden yere vururuz yüreğimizi… Ben defalarca okuduğumu bilirim aynı satırları… Kana kana, ruhuma içire içire... Bunca şiiri okumasaydım nasıl bir hayatım olurdu diye düşünmeden edemiyorum. Bana kattıklarını düşününce de diyorum ki "İyi ki bunca cümleye içimde yer bulmuşum." Bu arada dostlar hoşgörün beni hep güzel cümleler okumak istiyor ruhum… Okudukça da paylaşmadan edemiyorum. İnşallah sizin de hoşunuza gidiyordur. 

İş hayatı başladı. Sabah erken kalkmalar başladı. Eve iş getirmeler başladı. İş hayatımı seviyorum çünkü beni ve özellikle de düşüncelerimi düzene sokuyor. Bu düzende beni mutlu ediyor. İşkolik miyim derseniz? Olabilir. Tabi iş coğrafya anlatmak olunca o bambaşka bir duygu. Neyse sizi daha fazla sıkmayayım. Ruhunuza hitap eden bu muazzam cümlelerle sizi baş başa bırakayım…

Şu insanlardan hangisi ben'im? 

Hele sen şu kavgayı, gürültüyü dinle, 
ağzıma, sözüme kulak asma. 
Hem sen beni elden çıktı bil. 
Yoluma kadeh madeh koyayım da deme. 
Önüme ne çıkarsa tuzla buz ederim. 

Hem ben tıpatıp sana benzerim. 
Ağlarsan ağlarım, 
gülersen gülerim. 
Asıl sen vardın ortada, 
ben senin elinde bir ayna. 
Sen yeşillikte bir ağaç, 
ben senin gölgen… 

Ben senin gölgen olduktan sonra 
hemen gider kendime bir dost ararım 
kurmak için yanında çadırımı, 
ararım bir taze gülfidanı. 

Sonra sâkinin kapısına varır, 
vurur testimi kırarım. 
Sonra oturur bardak bardak içerim
ciğerimden akan kanı

Mevlana

Renk Kodu: C: 41 M: 0 Y: 0 K: 0




2 yorum:

Ne güzel kelimeler onlar... Parmaklarınıza sağlık...