30 Haziran 2013 Pazar

Bodrum Sandaleti

67. Gün (Bodrum Sandaleti)

“Bodrum Sandaleti” dünya çapında adını duyurmuştur. Yaz mevsimine uygun tasarımları ile yöreye gelen yerli yabancı turistlerin almak istediği çok özel bir üründür. Özellikle antik modelleri oldukça ilgi çekmektedir.

Bodrum sandaleti denince akla gelen ilk isim 2010 yılında kaybettiğimiz sandalet ustası Ali Güven’ dir. Mig Jagger, Donna Karan, Betty Nidler, Mig Jagger, Yunanlı Moda Tasarımcısı Lakis Gavalas, gibi birçok ünlüye sandalet üretmiştir. Usta Ali Güven özellikle Donna Karan’ın yurt dışında işini büyütmesi için yıllarca yaptığı tekliflere karşı Bodrum da küçük bir atölyede sandaletlerini üretmeye devam etmiştir. 

Sandaletlerin ilk olarak Asya ve Mısır’da ortaya çıktığı ve dünyaya bu uygarlıklardan yayıldığı tahmin ediliyor. Mısır, Sümer, Pers kabartmalarında ve resimlerinde görülen düz tabanlı, çapraz bantlı sandaletler papirüs yapraklarının ayak altına bağlanmasıyla, daha ileriki tarihlerde ise deri ve kösele kullanılarak üretilmiştir. Bilinen ilk sandalet örneği İ.Ö. 2000 yıllarında papirüs saplarından örülmüş bir sandalettir.

Eski Mısır'da üretilen ilk sandaletlerin, sadece seçkinler ve önemli kişiler ile rahipler ve üst düzey yöneticiler tarafından kullanıldığı biliniyor. Bu önemli kişilerin arasında, Kleopatra ve Nefertiti gibi Mısır'ın sembolü haline gelmiş iki önemli kraliçede vardır. Sandaletlerin üzerine boncuklar, metaller ekleyerek daha süslü modellerin yaratılmasını sağlayanlarda bu kadınlar olmuşlardır.


Renk Kodu: C: 61 M: 37 Y: 29 K: 37 








29 Haziran 2013 Cumartesi

Yalnızlığı Resmeden Adam

66. Gün (Yalnızlığı Resmeden Adam)
Bu ressamın çalışmaları ile ilk karşılaştığımda yalnızlığın bu kadar güzel resmedilmesine hayran kalmıştım. Önce güzel bir yalnızlık şiiri ile başlayalım. Sonra da ressmımızı ve resimlerini tanıyalım.





Şimdi sen gideceksin, git
Güzelliğini, ulaşılmazlığını al ve git. 
Bırak beni eski kısımda 
Yarınımı götür. 
Gençliğin o yara almaz bencilliğine git. 
İçinde gitgide büyüyen o yalnızlık kurdunu 
Güzelliğine dadanan o hastalıklı hüznünü 
Bırak ve git... 
Kibirli arzularına, altın gölgedeki kusursuz yüzüne... 
Yıllar sonra yaşayacağın 
Unutuluşları, o acımasız kışları bırak ve git... 

Cezmi Ersöz

Edward Hopper (1882- 1967) ABD'li ressam ve grafikerdir. Genellikle yağlı boya tabloları ile popüler olsa da suluboya ve gravür konusunda da en az yağlı boya resimlerde olduğu kadar uzmandır. New York'un yukarı kısmında doğan Hopper, başarılı bir manifaturacının oğluydu.
New York Sanat ve Tasarım Enstitüsü'nde resim eğitimi aldı. Eğitmenlerinden biri olan ressam Robert Henri, öğrencisini, yaptığı sanatla dünyada bir heyecan oluşturma konusunda teşvik etti. Resmi eğitimini tamamladıktan sonra, Avrupa'ya Paris merkezli üç ziyarette bulundu. Bu ziyaretlerin amacı, orada ortaya çıkan yeni sanat olayları üzerine çalışmaktı. Kübist hareketi taklit eden pek çok çağdaşının aksine, idealizmden ve gerçekçi ressamların çalışmalarından etkilendi.

Hopper, en bilinen eserlerinden biri olan 
" Nighthawks -Gece Kuşları" (1942), bütün gece açık olan Amerikan tarzı ufak bir restoranda bar tezgâhında oturan müşterileri resmetti. Restoranın göz kamaştırıcı ışığı, mekânı, dışarıda hüküm süren gecenin karanlığından ayırır ve resmin ince duygusunu ve havasını arttırır. Eser sınırlama ve izolasyon unsurlarını vurgular.

Eminim ki çalışmalarını gördüğünüzde yalnızlığın resmedilişine hayran kalacaksınız…
Ve lütfen hüznü ve yalnızlık duygusunu nasıl hissettirdiğine dikkat edin...


Renk Kodu: C: 30 M: 31 Y: 50 K: 0 

Em meşhur resmi: Nighthawks -Gece Kuşları






En etkilendiğim çalışması
En etkilendiğim 2. çalışması


28 Haziran 2013 Cuma

Haruyo Morita’nın Kadınları

65. Gün (Haruyo Morita’nın Kadınları)

Sevgili dostlar bugün size Japon ressam Haruyo Morita’nın çalışmalarını anlatmak istiyorum. 1945 yılında Japonya’nın Kita- Katsushika kentinde doğdu. Küçük yaşlarından itibaren resim yapmaya başlayan sanatçı 1960 yılında katıldığı bir resim yarışmasını kazandı. 1972 yılına kadar kimono ressamı ve tasarımcısı olarak çalıştı. Çalışmaları geleneksel Japon tarzını yansıtmaktadır. 1977 yılında Londra’ ya taşındı. Çalışmaları Londra, Honolulu, Los Angeles, New York, Suudi Arabistan, Tokyo ve Yokoyama gibi büyük kentlerde sergilendi. Çalışmaları eşsiz bir ulusal miras olarak görülmektedir. Şimdi çalışmalarına bakın lütfen beğeneceğinize eminim…

Aşağıdaki adres ressamın resmi web sitesidir.


Renk Kodu: C: 65 M:20 Y: 31 K:0 








27 Haziran 2013 Perşembe

Fushimi İnari Tapınağı

64. Gün (Fushimi İnari Tapınağı)

Japonya’ nın eski başkenti Kyoto'nun güney bölgesinde yer almaktadır. Bu tapınak  Şintoizm Dini’ ne göre Pirinç Tanrısı’ na (İnari) adanmıştır. Tapınak içinde binlerce kapının olması tapınağın en önemli özelliğidir. Tapınaktaki bu kapılara torii denilmektedir. Bu tapınağa genellikle büyük şirket sahipleri gelirler ve işlerinin yolunda gitmesi için dilek dilermiş. 


Eğer dilekleri kabul olursa tapınağa üzerinde adının yazılı olduğu bir tapınak kapısı bağışlarlarmış. Tapınağın simgesi ise tilkidir. Fotoğraflardaki kırmızının hakimiyeti insanı çok etkiliyor.


Renk Kodu: C: 17 M:11 Y: 66 K:0 












26 Haziran 2013 Çarşamba

Dost

63. Gün (Dost)
Bir gece habersiz bize gel  
Merdivenler gıcırdamasın  
Öyle yorgunum ki hiç sorma  
Sen halimden anlarsın  
Sabahlara kadar oturup konuşalım  
Kimse duymasın  
Mavi bir gökyüzümüz olsun kanatlarımız  
Dokunarak uçalım.  

İnsanlardan buz gibi soğudum,  
işte yalnız sen varsın  
Öyle halsizim ki hiç sorma  
Anlarsın.

Cahit KÜLEBİ

Renk Kodu: C: 41 M:65 Y: 94 K:25 

25 Haziran 2013 Salı

Zen Bahçesi

62. Gün (Zen Bahçesi)
Zen bahçesi Japonca Karesansui denilmektedir. Bir çeşit Japon kayalık bahçedir. Kum, çakıl, kaya ve bazen çimen veya diğer doğal unsurlar içeren sığ bir kum bahçesidir. Yaygın bir inanca göre Japon Zen rahipleri tarafından meditasyon amaçlı kullanılır.
Zen bahçesinin yerleşimindeki ayrıntılar ise şöyledir. Çakıllar okyanusu, kayalar ise Japon adalarını temsil eder.
Meşhur bir Zen bahçesi kuzeybatı Kyoto'daki Ryōan-ji Tapınağı'nda bulunur. "Huzurlu Ejderhanın Tapınağı"  eski başkent Kyoto' da yer alır.  Bu bahçe, Zen tarikatının Rinzai koluna ait Myoshinji okuluna aittir. UNESCO'nun Dünya Miras Listesinde yer alan Antik Kyoto Tarihi Eserlerinin bir parçasıdır. Bahçe, Karesansui tarzında tasarlanmıştır. Uzunluğu 30 m., genişliği 10 m. olan bu bahçede ağaç yoktur. Dalga görünümü vermek için tırmıklanan beyaz çakıl ve kum havuzunda, çeşitli boy ve şekillerde, bazıları yosunla çevrili on beş kaya vardır. Kayalar çakıl yatağına öyle yerleştirilmişlerdir ki, hangi açıdan bakılırsa bakılsın sadece on dört tanesi görülebilir. Efsaneye göre derin zen meditasyonu sonunda tinsel aydınlanmaya ulaşan kişi, görünmez taşı aklının gözüyle görebilecektir.
Kyoto Üniversitesi'nden  Gert van Tonder ve  ATR Intelligent Robotics and Communication Labs'dan Michael J. Lyons, kayaların, ağacın bilinçaltıyla algılanan görüntüsünü oluşturduğunu ileri sürmüşlerdir. Araştırmacıların iddiasına göre bu görüntü bakarken bilinçli olarak algılanmaz; ama bilinçaltı, kayalar arasındaki ince ilişkiyi görebilir. Bu nedenle bahçenin sakinleştirici etkisi olduğunu öne sürmektedirler.

Renk Kodu: C: 51 M:1 Y: 100 K:0 



Ryōan-ji Tapınağı
Ryōan-ji Tapınağı